תכנון תאורה לגינה

תכנון תאורה לגינה – באילו גופים נכון להשתמש?

בחירת התאורה המתאימה ביותר לגינה או לחצר שלך תלויה במספר משתנים. לצד האווירה שביקשת להשיג עבור האזור, קיימים שיקולים נוספים כמו סוג גוף התאורה, עמידות למזג אוויר ואפשרויות העמדה. על מנת שהתאורה תהיה פונקציונאלית וגם דקורטיבית, יש לנו כמה הצעות שיכולות לסייע לך לעשות את הבחירה הנכונה.

מה לקחת בחשבון בתכנון תאורת חוץ?

בשל החשיפה למזג האוויר לאורך השנה, יש לבחור בגופי תאורה המיועדים לשימוש חיצוני. מאחר ומדובר בהקמת תשתית חשמל מתאימה, יש להתייעץ עם בעלי המקצוע המתאימים לגבי עמידות גוף התאורה למים ולחום ולגבי מיקום נכון של אותם גופי תאורה בגינה.

שקועי חומה וקיר

תכנון תאורה לגינה מתייחס למספר היבטים פונקציונאליים ועיצוביים. מלבד המראה הנעים והאווירה שנוצרת בעזרתם, לגופי תאורה שקועי חומה וקיר תפקיד נוסף. סימון שביל הליכה מרוצף ותחימה של החצר או הגינה הם תפקידים חשובים לא פחות. אז בין אם מדובר באירוע בגינה או בסימון שביל הגישה בשעת לילה מאוחרת מהחניה, בחירה בגופים שקועי חומה או קיר היא הבחירה האידיאלית.

שקועי רצפה

בקטגוריה הזו ניתן למצוא גופי תאורה שונים המאירים מטה-מעלה ומהווים חלק בלתי נפרד מעיצוב החצר. תכנון תאורה כזה לוקח בחשבון העברת כבלים ברצפה ונהוג לתכנן אותם מבעוד מועד, בדומה לשאר גופי התאורה החיצוניים.

עמוד תאורה

אם ברצוננו להעניק מראה מעט דרמטי אך רך ונעים וכזה המשתלב בצמחיה העוטפת את הגינה – עמודי תאורה לגינה הם גוף התאורה המומלץ. מדובר בבחירה אידיאלית עבור גינה בה יש עצים או שיחים סבוכים וגבוהים שבלילה עלולים להשרות אווירה מעט מאיימת וחשוכה. מיקום עמודי תאורה בגובה מתאים תעניק רובד נוסף לגינה ותאיר בגוונים אל תוך הגינה ומחוצה לה.

ספוטים

גוף תאורה פופולרי נוסף לגינה הוא הספוט. התאורה הנעימה שתתקבל תוכל להאיר את הקירות או אלמנטים דקורטיביים אחרים כמו פסל גינה או מזרקה קטנה. מדובר בהארה נקודתית לרוב, אך אזור הכיסוי של הספוט משתנה בהתאם לגודלו של גוף התאורה.

דוקרנים

פתרון יעיל וקומפקטי במיוחד יהיה בחירה בדוקרנים עבור תאורה. גוף התאורה מוצב על מקל שהוא למעשה הדוקרן, אותו ניתן למקם בכל מקום ולהזיז במידת הצורך. כך, ניתן למקם אותו באדנית צמחי התבלין, באדמה לאורך השביל המרוצף או בדשא כדי שיאיר על אזור הישיבה.

אין ספק כי קיימים גופי תאורה נוספים שיכולים להפוך את הגינה שלכם למוקד אטרקטיבי עבור יושבי הבית והאורחים. כדי לדעת כיצד למצות את מלוא הפוטנציאל של המרחב הפרטי והחיצוני שלכם, אנו ממליצים לפנות לחברה המתמחה בתכנון תאורת חוץ.

Planlight פרויקטים בתאורה

עשרות פרויקטים מוצלחים בתכנון ועיצוב תאורה בחללים משתנים לשוק הפרטי והמוסדי הם כרטיס הביקור שלנו. אנו עובדים עם גופי תאורה מהחברות המובילות בעולם ומשתפים פעולה עם טובי האדריכלים בישראל.

הפרויקטים שלנו

דגמים חדשים

יצירת קשר